Dilluns, 23 d'octubre de 2017 20:41 h


publicitat


La Generalitat avisa Foment que el Quart Cinturó està condemnat al fracàs

Ricard Font lamenta que s'hagi adjudicat l'estudi informatiu del tram Terrassa-Granollers sense consens sobre el traçat
ACN - doble fletxa Granollers doble fletxa Divendres, 9.6.2017. 17:49 h
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 1 vot )
carregant Carregant

El secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, ha carregat amb contundència contra l'actitud del govern espanyol després que aquest dijous hagi anunciat l'adjudicació de l'estudi informatiu del tram Terrassa-Granollers del Quart Cinturó. Font avisa Foment que el projecte està "condemnat al fracàs" si no es té en compte l'opinió del territori: "Històricament hi ha hagut molta oposició territorial i mai hi ha hagut consens sobre quina havia de ser la seva configuració".







En aquest sentit, el responsable d'Infraestructures explica que el Govern i els consells comarcals dels Vallesos estan redactant un pla de mobilitat per definir les necessitats reals del territori i reclama que qualsevol pas sobre la B-40 estigui "supeditat" a la voluntat que expressi el territori a través d'aquest document, que ha d'estar enllestit a principis de 2018.

El pas endavant anunciat pel Ministeri de Foment en relació al Quart Cinturó no ha estat ben rebut pel Govern, en considerar que s'ha actuat de manera unilateral i s'ha menystingut l'opinió del territori en relació a aquesta infraestructura, que en el seu tram final ha de connectar Terrassa amb Granollers i embrancar-se amb la C-60 fins a Mataró.

L'estudi informatiu del traçat de 35 quilòmetres que connectaria les dues capitals vallesanes s'ha adjudicat per 1,1 milions d'euros i serà a partir d'aquest document que es podrà, posteriorment, licita una obra valorada en més de 400 milions. El secretari d'Infraestructures s'ha mostrat "sorprès" per l'anunci i assegura que s'ha fet "sense escoltar ni dialogar amb el territori".

Segons Ricard Font, a més, l'actitud del govern és encara més greu quan és sabut que tant el Govern com els consells comarcals del Vallès Oriental i el Vallès Occidental han constituït una sèrie de grups de treball per redactar un pla de mobilitat que defineixi les necessitats reals d'aquest territori.

"S'ha d'estudiar quina influència pot tenir la línia orbital ferroviària o el corredor mediterrani, així com actualitzar el model de mobilitat dels dos Vallesos", ha explicat. Per Font, només a partir d'aquest document es podrà definir una proposta de connexió de la B-40. "Com a mínim hagués estat bé consultar-nos", ha etzibat.

Ricard Font també ha insinuat que aquesta manca de recerca del consens amb el territori pot estar expressament buscada pel govern espanyol per convertir la discrepància sobre el traçat del Quart cinturó en "una excusa" per no fer la infraestructura".



lectures 820 lectures Comentaris Afegeix comentari



comentaris

No hi ha cap comentari



comentaris El comentari s'ha enviat correctament.
publicitat




Aparador

Las instalaciones de calderas de condensación en Sabadell. ¿Un mundo de expansión o una realidad?

Las instalaciones de calderas de condensación en Sabadell. ¿Un mundo de expansión o una realidad?

A continuación presentamos las ofertas y campañas vigentes de calderas de condensación en una de las ciudades más importantes de Catalunya: Sabadell. En la capital de comarca del Vallés Occidental habitan más de 200.000 personas censadas, ...


Opinió


Llegir +




Revista

Número 15
4 d'octubre de 2017


Edicions per data












Llegir +


les mes


publicitat




publicitat


publicitat





vallesfera


rss facebook twitter
Avís legal | Crèdits | Publicitat | Contactar | Enllaça'ns | Qui som | Mòbil | iPhone

Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat d'AraVallès


Una empresa del grup
Som

Diari digital associat a
acpg
Amb el suport de
logo

logo

logo
© AraVallès, 2017
some rights reserved