Super baner - 970x90

Dijous, 14 de desembre de 2017 08:58 h


publicitat


Adif estudia construir una tercera via en alguns trams de la R2 entre Montcada i Montmeló

El projecte, que podria començar els tràmits administratius l'any que ve, aniria en paral·lel al soterrament de les vies a Montcada
Dimarts, 9.5.2017. 18:50 h
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 2 vots )
carregant Carregant

L’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) estudia ampliar la capacitat de la línia R2 de Rodalies amb la construcció d’una tercera via en diversos trams entre Montcada i Montmeló, pensada per donar més fluïdesa al trànsit de trens semidirectes. El projecte, encara en fase d'estudi, aniria en paral·lel al soterrament de la R2 al seu pas per Montcada i Reixac.


etiqueta Adif, ferrocarril, mobilitat, R2, Renfe, Rodalies, Territori, tren,





L’objectiu d’aquesta ampliació seria poder crear espais de pas perquè els trens Regionals puguin avançar els trens de Rodalies i escurçar els temps dels trajectes de mitjà i llarg recorregut, una mesura que segons Adif milloraria la circulació general de trens i la freqüència de pas dels combois en una de les principals entrades i sortides de Barcelona.

Aquesta intervenció, apuntada pel secretari de Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, i confirmada per Adif, va ser un dels temes que es van tractar la setmana passada en una reunió que van mantenir representants polítics i tècnics dels ajuntaments de Montcada i Reixac i Barcelona, la Generalitat i Adif sobre el projecte de soterrament de les vies de la R2 al pas pel nucli urbà de Montcada i Reixac.

El projecte de la tercera via, que anirà en paral·lel al del soterrament a Montcada, s’acabarà de concretar en una nova reunió el 18 de maig, i la intenció d’Adif, segons va assegurar el seu president, Juan Bravo, és “redactar l’estudi informatiu de tot el projecte abans d’acabar aquest any”, de manera que els tràmits administratius i la licitació de les obres puguin fer-se durant el 2018.

Amb tot, segons han confirmat fonts d’Adif, actualment encara s’ha d’acabar d’estudiar quins trams podrien incorporar una tercera via, quina longitud tindrien aquests trams i com es resoldria tècnicament el pas d’una tercera via en els entorns més urbanitzats o en l’encreuament amb el riu Besòs i l’autopista C-33.

Segons les primeres estimacions, el soterrament de les vies a Montcada tindrien un pressupost de 200 milions d’euros, mentre que els trams de tercera via incrementarien el cost total de l’obra en uns 20 milions més.
 



lectures 969 lectures Comentaris Afegeix comentari



comentaris

No hi ha cap comentari



comentaris El comentari s'ha enviat correctament.
publicitat


giny


Aparador

Merendero Can Xec, un espai per gaudir de la natura amb calçots de km. 0

Merendero Can Xec, un espai per gaudir de la natura amb calçots de km. 0

Can Xec és un espai emblemàtic al Vallès que l'any passat va canviar la seva direcció. Un relleu generacional del berenador que significa una aposta per la renovació total de les inst·lalacions, però mantenint els seus valors tradicionals: ...


Opinió



Revista

Número 16
25 d'octubre de 2017


Edicions per data






Llegir +




publicitat



les mes


publicitat




publicitat




vallesfera


rss facebook twitter
Avís legal | Crèdits | Publicitat | Contactar | Enllaça'ns | Qui som | Mòbil | iPhone

Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat d'AraVallès


Una empresa del grup
Som

Diari digital associat a
acpg
Amb el suport de
logo

logo

logo
© AraVallès, 2017
some rights reserved