Dimarts, 17 d'octubre de 2017 13:30 h


publicitat


CiU i PP es queden sols al Parlament votant contra el peatge de la Conreria

ERC afirma que si el túnel acaba sent de pagament "aleshores ens hi oposarem"
Sant Fost de Campsentelles, Mollet del Vallès doble fletxa Dijous, 22.10.2009. 12:00 h
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 7 vots )
carregant Carregant

El debat sobre el peatge que el govern català estudia situar al futur túnel de la Conreria, a la carretera B-500, la via de comunicació entre el Vallès Oriental i el sud del Maresme, va arribar aquest dimecres 21 d'octubre a la comissió de Política Territorial del Parlament de Catalunya. CiU va presentar una proposta de resolució perquè la nova B-500 no sigui de pagament. El text de la federació nacionalista només va trobar el suport del PP, mentre que les forces del tripartit van tancar files i no s'hi van sumar, al·legant que a hores d'ara no s'ha determinat si la nova carretera serà de peatge. Això sí, ERC va garantir que si aquesta opció acaba prosperant "aleshores ens hi oposarem".

El diputat de CiU, Josep Rull, parlant de la B-500 a Mollet © CiU


Lloc web del PSC de Sant Fost de Campsentelles, el març del 2006 © AV




etiqueta b-500, campsentelles, ciu, conreria, mollet, peatge, pp, sant fost, tripartit, túnel,





El portaveu d'Infraestructures de CiU, Josep Rull, va acusar les forces del tripartit de "tenir un doble discurs". I és que els grups municipals d'ICV i ERC a l'Ajuntament de Badalona ja han manifestat que s'oposen al fet que aquesta nova via tingui peatge. Rull va criticar que les tres forces del govern català esgrimeixin que encara no han decidit que la via sigui de pagament, perquè "l'encàrrec del projecte a l'empresa Tabasa ja inclou la possibilitat de fer una via de pagament i el secretari de Mobilitat, Manel Nadal, porta setmanes justificant la creació del peatge amb criteris de descongestió de la carretera". El diputat convergent va fer referència als túnels de Parpers a la C-60 que va fer CiU, entre el Vallès Oriental i el Maresme, i que són gratuïts, i va recordar que el tripartit "parlava d'una Catalunya lliure de peatges i ara volen imposar aquesta via de pagament".

Roberto Labandera (PSC) va respondre acusant CiU d'imposar tots els peatges durant els seus anys de govern per reconvertir-se ara en "el primer defensor de les polítiques d'eliminació de peatges". Va apuntar també que la fase actual és la d'elaboració d'estudis i del projecte, i que "més tard serà el moment de definir si la via ha de ser de pagament". Salvador Milà (ICV) va defensar la necessitat d'implantar un model eficient de transport ferroviari a l'àrea metropolitana i es va contradir a l'hora de referir-se al possible peatge de la B-500: "No som favorables al peatge, però tampoc volem que aquesta via es pagui entre tots els ciutadans a través dels impostos. Preferim contemplar el peatge com a element regulador de la mobilitat".

Per la seva banda, el diputat d'ERC Pere Vigo va assegurar que si la B-500 acaba sent de peatge "nosaltres serem els primers a oposar-nos-hi". També va fer referència a la necessitat de buscar el consens dins del món polític territorial. PSC, ICV i ERC van presentar una esmena en què s'insta la Generalitat a elaborar els informes i estudis necessaris per garantir que la nova via no afecti espais d'interès natural i per garantir la reducció d'emissions, i en què s'aposta per "determinar el sistema de finançament de l'actuació" un cop estigui redactat el projecte constructiu. Per tant, la proposta de resolució de CiU només va trobar el suport del PP.

Mollet i Sant Fost s'alien contra el peatge

Diversos representants de Mollet del Vallès i de Sant Fost de Campsentelles van ser presents en la comissió de Política Territorial. Per part dels dos ajuntaments hi havia els tinents d'alcalde Joaquim Pérez i Feliu Guillaumes, respectivament, tots dos de CiU. També hi havia el president d'Òmnium Cultural a Sant Fost, Carles Segura, i el president de la Federació d'Associacions de Veïns del mateix municipi, Agustí Gil. Els representants de Mollet i Sant Fost van manifestar la seva rotunda oposició al peatge i van qualificar el possible pagament de "greuge comparatiu amb els túnels de Parpers". En els pròxims dies es produirà una trobada entre els consistoris de les dues ciutats i el grup de CiU a Badalona per dissenyar una estratègia conjunta contra el possible pagament. La federació d'entitats veïnals de Sant Fost també té intenció de reunir-se amb els seus homòlegs a Badalona i Mollet.



lectures 5220 lectures Comentaris Afegeix comentari



comentaris

No hi ha cap comentari



comentaris El comentari s'ha enviat correctament.
publicitat




Aparador

Las instalaciones de calderas de condensación en Sabadell. ¿Un mundo de expansión o una realidad?

Las instalaciones de calderas de condensación en Sabadell. ¿Un mundo de expansión o una realidad?

A continuación presentamos las ofertas y campañas vigentes de calderas de condensación en una de las ciudades más importantes de Catalunya: Sabadell. En la capital de comarca del Vallés Occidental habitan más de 200.000 personas censadas, ...


Opinió


Llegir +




Revista

Número 15
4 d'octubre de 2017


Edicions per data












Llegir +


les mes
« Por tu apellido "Torrecilla"deduzco que eres catalana ...» La Catxaruda presenta la 1a mostra del ventre d’ossos
« La propietaria hace unas butifarras con sus propias ...» La Catxaruda presenta la 1a mostra del ventre d’ossos
« España te boicotea por tu boicot a la Guardia Civil ...» La Catxaruda presenta la 1a mostra del ventre d’ossos



publicitat




publicitat


publicitat





vallesfera


rss facebook twitter
Avís legal | Crèdits | Publicitat | Contactar | Enllaça'ns | Qui som | Mòbil | iPhone

Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat d'AraVallès


Una empresa del grup
Som

Diari digital associat a
acpg
Amb el suport de
logo

logo

logo
© AraVallès, 2017
some rights reserved