Super baner - 970x90

Dijous, 14 de desembre de 2017 08:53 h


publicitat


El govern estudia construir el túnel de la Conreria amb peatge

L'obra, que unirà el Vallès amb el sud del Maresme, costarà uns 400 milions
Mollet del Vallès, Sant Fost de Campsentelles doble fletxa Divendres, 18.9.2009. 05:00 h
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 4 vots )
carregant Carregant

El túnel de la Conreria, la nova via de comunicació entre el Vallès Oriental i el sud del Maresme, serà de peatge. I no pas a l'ombra, com havia anunciat fa uns mesos el govern català, sinó de barrera, com els que hi ha a tantes autopistes catalanes. L'augment del cost de la infraestructura i la por que la via es pugui col·lapsar fan que la Generalitat consideri seriosament l'opció de construir el túnel amb peatge. "Ho estem estudiant", es limita a subratllar el departament de Política Territorial i Obres Públiques, que reitera que si el túnel fos gratuït col·lapsaria la carretera -la B-500- en molts pocs anys. Els primers estudis xifren en un 30 per cent la reducció de trànsit que es produiria amb les barreres.

L'actual B-500 dificulta la connexió entre el Vallès i el sud del Maresme © AV


Traçat -en vermell- de la nova B-500, amb el túnel al mig © Google Maps



etiqueta b-500, conreria, generalitat, govern, maresme, mollet, peatge, sant fost, túnel,





Malgrat que la decisió definitiva encara no està presa, fonts del departament citades pel diari Avui donen per fet que la via serà de peatge. "Serà un peatge tou", expliquen les mateixes fonts; un peatge que rondaria els 50 cèntims i que premiaria als vehicles amb més passatgers. Pel que sembla, l'empresa pública Tabasa, que gestiona els túnels de Vallvidrera, té molts números per ser l'encarregada de fer les obres i gestionar la nova via. Tabasa està realitzant un estudi per detectar automàticament quantes persones viatgen en un vehicle i així poder aplicar descomptes quan el cotxe circuli amb tres persones o més.

El traçat definitiu del túnel de la Conreria està pendent de la redacció de l'estudi informatiu, que serà presentat a finals d'aquest any. Dels dos traçats possibles, l'Avui assegura que el govern escollirà el nord, que circula més a prop del nucli urbà de Sant Fost de Campsentelles. Un cop es publiqui l'estudi informatiu i s'hi incorporin les corresponents al·legacions, es redactarà el projecte constructiu per licitar les obres durant el 2011. La carretera farà uns 8 quilòmetres, la meitat dels quals seran en túnel, i costarà uns 400 milions d'euros.

Mollet demana un peatge gratuït per als usuaris habituals
L'alcalde de Mollet, Josep Monràs (PSC), reclama que si finalment es decidieix aplicar un peatge tou per al túnel de la Conreria de la futura carretera B-500, aquest sigui gratuït per als usuaris habituals, seguint el sistema que s'aplica actualment al peatge de la C-33. En declaracions a la SER, Monràs va felicitar dimecres al govern català "per la iniciativa mostrada a l'hora de tirar endavant les infraestructures necessàries pel desenvolupament del país", com és el cas de la futura carretera B-500 entre Mollet del Vallès i Badalona. El batlle de Mollet es va mostrar a favor de la utilitat d'un peatge per regular la mobilitat, però va demanar a la Generalitat que, en cas de decidir-se finalment per un túnel amb peatge, s'apliqui la gratuïtat pels usuaris residents als municipis per on transcorre la via o els de "mobilitat obligada".



lectures 15330 lectures Comentaris Afegeix comentari



comentaris

No hi ha cap comentari



comentaris El comentari s'ha enviat correctament.
publicitat


giny


Aparador

Merendero Can Xec, un espai per gaudir de la natura amb calçots de km. 0

Merendero Can Xec, un espai per gaudir de la natura amb calçots de km. 0

Can Xec és un espai emblemàtic al Vallès que l'any passat va canviar la seva direcció. Un relleu generacional del berenador que significa una aposta per la renovació total de les inst·lalacions, però mantenint els seus valors tradicionals: ...


Opinió



Revista

Número 16
25 d'octubre de 2017


Edicions per data






Llegir +




publicitat



les mes


publicitat




publicitat




vallesfera


rss facebook twitter
Avís legal | Crèdits | Publicitat | Contactar | Enllaça'ns | Qui som | Mòbil | iPhone

Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat d'AraVallès


Una empresa del grup
Som

Diari digital associat a
acpg
Amb el suport de
logo

logo

logo
© AraVallès, 2017
some rights reserved