Super baner - 970x90

Divendres, 15 de desembre de 2017 13:08 h


publicitat


El Quart Cinturó es farà i formarà part del Corredor Mediterrani

El pacte Nacional d’Infraestructures descriu la via però no en concreta ni el traçat ni el nombre de carrils
Dilluns, 17.8.2009. 05:00 h
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 4 vots )
carregant Carregant

El Quart Cinturó serà una realitat i formarà part del Corredor Mediterrani, una via d'alta capacitat "lliure de peatges entre la frontera francesa i Algesires". Així ho especifica l'última versió del Pacte Nacional d'Infraestructures, que tant ERC com ICV s'han compromès a signar. De fet, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, el socialista Joaquim Nadal, ja està ultimant els detalls perquè se signi l’acord aquest mes de setembre. Això sí, tot i que el Quart Cinturó és l'única infraestructura del document que té una descripció específica, el text evita concretar el traçat i el nombre de carrils de la via, per no ferir les susceptibilitats dels electorats de les formacions que integren el tripartit.

Manifestació multitudinària contra el Quart Cinturó © AV


Traçat del Quart Cinturó que defensa Foment © Google Maps



etiqueta carrils, corredor mediterrani, foment, quart cinturó, traçat,





En tres paràgrafs del text definitiu del Pacte Nacional d'Infraestructures es parla de la carretera -anomenada ronda del Vallès- dins del marc d'un programa per a la mobilitat de la comarca que ha de prioritzar el transport públic. El document subratlla que la via "arribarà fins a Granollers" i que la Generalitat proposarà "traçats alternatius" a la proposta avui vigent del ministeri de Foment. I és que el govern espanyol aposta per una autovia de 8 carrils que, al Vallès Oriental, travessaria camps i boscos de Caldes de Montbui, el nord de Lliçà d'Amunt, Canovelles, Llerona, les Franqueses i la Roca del Vallès.

Això sí, tant Foment con el departament de Política Territorial coincideixen en inserir el Quart Cinturó dins del Corredor Mediterrani; seria l'enllaç entre els desdoblaments de la N-2 i la N-340, en una autovia contínua i paral·lela a la AP-7. Actualment el Quart Cinturó només està en obres entre Abrera i Terrassa, al Vallès Occidental, i no sembla que hi hagin d'haver problemes per consensuar un traçat fins a Sabadell. El tram que hauria d'unir Sabadell i Granollers és una altre història, ja que gran part dels veïns de la comarca -molts d'ells votants d'ERC i ICV, formacions que fins ara apostaven per una carretera només per unir les diferents poblacions del Vallès- estan en contra de la nova via. No s'ha d'oblidar que Foment és el titular de la obra i que, per tant, té l'última paraula.

Pel que fa a CiU, els conservadors exigeixen al tripartit que el Quart Cinturó formi part d'una autovia paral·lela a la AP-7, que creui Catalunya des de la frontera francesa fins al País Valencià. És a dir, en sintonia amb la proposta del govern espanyol.



lectures 12920 lectures Comentaris Un comentari



comentaris
comentari
1 - manel
Vallés.
25 d'agost de 2010
23.33 h

Transport públic, Corredor Mediterrani semblen ser els retocs que faltaven per que el projecte del Quart Cinturó sigui aprovat per ERC i ICV. Després, ni una cosa ni una altra. Transport privat i una via més que malmeti el nostre territori. Si aixó es el que ens ofereixen el partits "independentistes", ¿que hi será quand tinguem l´independencia?.



Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Comentari inadequat   abus

5 -10 -20 -tots
1



comentaris El comentari s'ha enviat correctament.
publicitat


giny


Aparador

Merendero Can Xec, un espai per gaudir de la natura amb calçots de km. 0

Merendero Can Xec, un espai per gaudir de la natura amb calçots de km. 0

Can Xec és un espai emblemàtic al Vallès que l'any passat va canviar la seva direcció. Un relleu generacional del berenador que significa una aposta per la renovació total de les inst·lalacions, però mantenint els seus valors tradicionals: ...


Opinió



Revista

Número 16
25 d'octubre de 2017


Edicions per data






Llegir +




publicitat



les mes


publicitat




publicitat




vallesfera


rss facebook twitter
Avís legal | Crèdits | Publicitat | Contactar | Enllaça'ns | Qui som | Mòbil | iPhone

Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat d'AraVallès


Una empresa del grup
Som

Diari digital associat a
acpg
Amb el suport de
logo

logo

logo
© AraVallès, 2017
some rights reserved