Diumenge, 22 d'octubre de 2017 19:11 h


publicitat


El Quart Cinturó es farà i formarà part del Corredor Mediterrani

El pacte Nacional d’Infraestructures descriu la via però no en concreta ni el traçat ni el nombre de carrils
Dilluns, 17.8.2009. 05:00 h
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 4 vots )
carregant Carregant

El Quart Cinturó serà una realitat i formarà part del Corredor Mediterrani, una via d'alta capacitat "lliure de peatges entre la frontera francesa i Algesires". Així ho especifica l'última versió del Pacte Nacional d'Infraestructures, que tant ERC com ICV s'han compromès a signar. De fet, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, el socialista Joaquim Nadal, ja està ultimant els detalls perquè se signi l’acord aquest mes de setembre. Això sí, tot i que el Quart Cinturó és l'única infraestructura del document que té una descripció específica, el text evita concretar el traçat i el nombre de carrils de la via, per no ferir les susceptibilitats dels electorats de les formacions que integren el tripartit.

Manifestació multitudinària contra el Quart Cinturó © AV


Traçat del Quart Cinturó que defensa Foment © Google Maps



etiqueta carrils, corredor mediterrani, foment, quart cinturó, traçat,





En tres paràgrafs del text definitiu del Pacte Nacional d'Infraestructures es parla de la carretera -anomenada ronda del Vallès- dins del marc d'un programa per a la mobilitat de la comarca que ha de prioritzar el transport públic. El document subratlla que la via "arribarà fins a Granollers" i que la Generalitat proposarà "traçats alternatius" a la proposta avui vigent del ministeri de Foment. I és que el govern espanyol aposta per una autovia de 8 carrils que, al Vallès Oriental, travessaria camps i boscos de Caldes de Montbui, el nord de Lliçà d'Amunt, Canovelles, Llerona, les Franqueses i la Roca del Vallès.

Això sí, tant Foment con el departament de Política Territorial coincideixen en inserir el Quart Cinturó dins del Corredor Mediterrani; seria l'enllaç entre els desdoblaments de la N-2 i la N-340, en una autovia contínua i paral·lela a la AP-7. Actualment el Quart Cinturó només està en obres entre Abrera i Terrassa, al Vallès Occidental, i no sembla que hi hagin d'haver problemes per consensuar un traçat fins a Sabadell. El tram que hauria d'unir Sabadell i Granollers és una altre història, ja que gran part dels veïns de la comarca -molts d'ells votants d'ERC i ICV, formacions que fins ara apostaven per una carretera només per unir les diferents poblacions del Vallès- estan en contra de la nova via. No s'ha d'oblidar que Foment és el titular de la obra i que, per tant, té l'última paraula.

Pel que fa a CiU, els conservadors exigeixen al tripartit que el Quart Cinturó formi part d'una autovia paral·lela a la AP-7, que creui Catalunya des de la frontera francesa fins al País Valencià. És a dir, en sintonia amb la proposta del govern espanyol.



lectures 12759 lectures Comentaris Un comentari



comentaris
comentari
1 - manel
Vallés.
25 d'agost de 2010
23.33 h

Transport públic, Corredor Mediterrani semblen ser els retocs que faltaven per que el projecte del Quart Cinturó sigui aprovat per ERC i ICV. Després, ni una cosa ni una altra. Transport privat i una via més que malmeti el nostre territori. Si aixó es el que ens ofereixen el partits "independentistes", ¿que hi será quand tinguem l´independencia?.



Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Comentari inadequat   abus

5 -10 -20 -tots
1



comentaris El comentari s'ha enviat correctament.
publicitat




Aparador

Las instalaciones de calderas de condensación en Sabadell. ¿Un mundo de expansión o una realidad?

Las instalaciones de calderas de condensación en Sabadell. ¿Un mundo de expansión o una realidad?

A continuación presentamos las ofertas y campañas vigentes de calderas de condensación en una de las ciudades más importantes de Catalunya: Sabadell. En la capital de comarca del Vallés Occidental habitan más de 200.000 personas censadas, ...


Opinió


Llegir +




Revista

Número 15
4 d'octubre de 2017


Edicions per data












Llegir +


les mes


publicitat




publicitat


publicitat





vallesfera


rss facebook twitter
Avís legal | Crèdits | Publicitat | Contactar | Enllaça'ns | Qui som | Mòbil | iPhone

Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat d'AraVallès


Una empresa del grup
Som

Diari digital associat a
acpg
Amb el suport de
logo

logo

logo
© AraVallès, 2017
some rights reserved