Super baner - 970x90

Divendres, 15 de desembre de 2017 01:44 h


entrevista
publicitat


Anabel Tostado||Pilot de cotxes a la Copa España de Resistencia

"Sóc més ràpida que molts homes pilot"

Dissabte, 17.10.2009. 05:00 h
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 6 vots )
carregant carregant

Anabel Tostado, pilot de cotxes de Canovelles © AV


El Nissan Micra de l'Anabel, en plena cursa © AV


Anabel Tostado al volant del Nissan Micra © AV



etiqueta anabel tostado, canovelles, circuit, cotxe, micra, nissan, pilot,





El proper cap de setmana el Circuit de Catalunya acull la sisena i última prova de la Copa España de Resistencia 2009, organitzat per V-Line. Montmeló decidirà qui son els guanyadors de les quatre categories. I a la D1 (vehicles de 1.600cc) una pilot de Canovelles podria posar-se al volant per última vegada després d'onze anys de competició. Si algun espònsor generós no la convenç del contrari, la del Circuit serà l'última cursa d'Anabel Tostado. No opta a guanyar la seva categoria, però sí el Trofeo Dama, que premia a la millor de les quatre dones que corren enmig de desenes d’homes. Sense por. L'Anabel agraeix que les diferències les marqui la velocitat i no el sexe.

Onze anys competint al volant. Es diu ràpid.
Sí. Fa onze anys que corro. El meu pare corria i jo vaig aficionar-m'hi. Vaig començar amb un Ford Fiesta que utilitzava el meu pare antigament. Vaig estar amb aquell cotxe quatre anys, després vaig pilotar un Hyundai alguns anys més... Tot en campionats de Catalunya. Més tard vaig comprar un Nissan Micra i vaig disputar durant dos anys la Copa Nissan Micra, on tots els cotxes en teoria són iguals. L'experiència va ser molt bona: vaig fer un podi i vaig quedar cinquena de la Copa, que va acabar desapareixent. Calia aprofitar el cotxe, amortitzar-lo, i per això varem començar a corre aquesta Copa España de Resistencia. Li vaig proposar a un pilot madrileny, l'Eduardo Siegfried, córrer junts, i ell, tot i que venia dels ral·lis, va acceptar.

No corres sola.
No. Les competicions, com la d'aquest proper cap de setmana a Montmeló, es divideixen en dues curses: jo en corro una i l'Eduardo l'altre. Cada cursa dura 50 minuts més una volta. Ell corre bé, molt ràpid, i ja portem dos anys en aquest campionat.

I què me'n dius del Trofeo Dama?
Es va instaurar l'any passat. Aquest és el segon campionat que està en joc el trofeu, i som quatre noies que lluitem per guanyar-lo. Una de les noies corre a la D4 (3.500cc de prestacions superiors) amb un Seat Leon nou, dues corren amb un Clio a la D2 (2.000cc) i jo competeixo a la D1. Tres de les pilots anem gairebé empatades, i aquest cap de setmana ens juguem el trofeu.

Quatre dones són molt poques, no?
Sí, són molt poques. Jo sempre he animat a les dones a practicar aquest esport, però són molts diners, segur que això espanta a moltes noies que voldrien participar en competicions automobilístiques. Però és posar-s'hi, buscar cotxe, buscar espònsors.

Continuen els prejudicis pel fet de ser dona i prémer a fons l'accelerador?
Jo m'he trobat de tot. Porto en això onze anys, i aquí a Catalunya sóc de les primeres dones -per no dir la primera- que he trepitjat els circuits. Al principi em miraven de dalt a baix, tenia que escoltar l'habitual "on va aquesta". Però jo sempre he estat al marge de tot això, fins i tot he agraït que no hi hagin diferències entre homes i dones, que correm tots junts. Si ho fa un noi, per què no ho ha de poder fer una noia? Sí, m'he trobat de tot, però també coses positives, gent que m'ha donat molt bons consells. Vaig sense por, sóc més ràpida que molts homes pilots.

Som una comarca de motor. També de molts pilots de cotxes?

Sí, hi ha molt vallesà corrents. I pilots d'un nivell molt bo.

Què t'ha enganxat de les curses?
Cremes molta adrenalina, molta. I és la meva vida. Si no corro, em falta alguna cosa. Porto el motor a dins, des de molt petita. He gaudit molt... i també he patit i he fet patir.

Accidents greus?
L'any 2002 vaig tenir un accident fort a Montmeló, un xoc molt espectacular.

Un accident així no fa que et qüestionis seguir competint?
Potser a la carrera següent penses més de l'habitual, però no gafes por. És una part de l'ofici. Aquest és un esport de risc; si vols descartar la possibilitat d'accidentar-te, doncs et quedes a casa.

Esport de risc, i molt car.
Jo vaig porta per porta a buscar patrocinadors, i fins ara me n'he sortit prou bé. Jo venc un producte, perquè amb la meva feina no podria costejar totes les curses, i fins ara la gent ha anat comprant.

És més fàcil trobar patrocinadors sent una dona pilot?
Depèn. En aquest món hi ha molts diners. La majoria dels pilots que corren són empresaris, gent que es poden gastar grans sumes amb el cotxe. La resta ens hem de moure i vendre bé el producte. Jo m'ho treballo molt, i per això cada any he trobat patrocinadors. No crec que sigui només pel fet de ser dona. A més, aquest any ho he passat força malament, perquè tenia un 30 per cent de patrocinadors menys que l'any passat. Fins i tot hem corregut algunes curses sense utilitzar rodes noves. Tot i que mantenir un Nissan Micra no és massa car. I el manté el meu pare, que té un taller mecànic. Per posar un exemple del que ens estalviem: llogar un Clio per una cursa costa uns 5.000 euros.

Aquestes dificultats per trobar finançament han estat claus a l'hora de decidir plegar?
És la última cursa... en principi. Tinc decidit plegar, però no vull assegurar-ho del tot. S'acaba la temporada, la següent no comença fins al març, i jo no sé si apareixerà algun altre cotxe pel mig. Tinc 32 anys, el temps ha passat, però qui sap, potser apareix un patrocinador miraculós que paga bé.



lectures 9542 lectures comentaris Afegeix comentari



comentaris

No hi ha cap comentari



comentaris El comentari s'ha enviat correctament.
publicitat


giny


Opinió




Llegir +




publicitat



les mes


publicitat




publicitat




vallesfera


rss facebook twitter
Avís legal | Crèdits | Publicitat | Contactar | Enllaça'ns | Qui som | Mòbil | iPhone

Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat d'AraVallès


Una empresa del grup
Som

Diari digital associat a
acpg
Amb el suport de
logo

logo

logo
© AraVallès, 2017
some rights reserved