Dimecres, 18 d'octubre de 2017 07:51 h


entrevista
publicitat


Esteve Plantada||Impulsor de l'editorial Terrícola, escriptor granollerí

"Terrícola vol ser un aparador de bona poesia en un format físic atractiu. Entenem el llibre com un tot"

"Volem incentivar un model sostenible i de proximitat d'editorial de poesia"
Dilluns, 8.4.2013. 10:45 h
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 5 vots )
carregant carregant







Esteve Plantada, llicenciat en filologia, escriptor i poeta, actualment és editor a NacioGranollers.cat i col·labora en diferents mitjans de comunicació. Des de molt jove comença a publicar i porta tota la vida lligat al món de les lletres. Plantada ha afegit ara al seu currículum la feina d’editor de llibres amb el naixement d'Edicions Terrícola, que traspua passió per la poesia. –per Cristina Fernández
 
–És el primer cop que t’involucres en un projecte d’edició de llibres?
–És la primera vegada, però durant molts anys vaig dirigir The Barcelona Review amb la Laia Noguera, amb qui hem muntat Terrícola, i va ser molt curiós perquè va ser la primera revista literària en català i es traduïa tot el contingut a l’anglès, el francès i el castellà. En aquell moment, aquella revista era el referent del món literari a casa nostra i vam començar amb la Laia a agafar-li el gust a l’edició, perquè era una pàgina estàtica en què penjàvem el número cada dos mesos. Així ens va quedar el cuquet de l’edició.
 
–I ara heu posat en marxa Terrícola.
–Sí, teníem aquest germen a dins des de llavors, i Terrícola no és res més que la passió i les ganes per difondre les lletres i la poesia.
 
–El primer que hem pogut veure de l’editorial Terrícola són tres plaquettes que es poden plantar i de les que en neixen margarides. Per què us heu decidit per això i no per el llançament d’un llibre tradicional?
–Era una bona carta de presentació, però les plaquettes que es planten ja no les tornarem a fer més. Teníem molt clar que volíem fer-ne perquè som una editorial de poesia i havíem de tocar el tema plaquette, perquè és molt dinàmic i permet generar diàleg amb els autors, a més de tenir una cosa que pots vendre més econòmica que un llibre.
 
–Contenen aquestes primeres publicacions tota la filosofia de l’editorial?
–Ens vam plantejar com fer-les per tal que tinguessin un valor més enllà de la plaquette en si mateixa, de la poesia. Entenem que el producte acabat és un tot, hi ha el contingut, que és en el que tothom s’havia fixat sempre i que és el que perviu en el temps, però tot contingut en el format físic de llibre és un objecte, i això no ho volíem passar per alt. A això hi afegim que tot és efímer i per exemplificar-ho vam fer un objecte 100% efímer, que jo recomano destruir, és a dir, plantar-lo.
 
–Així, a les plaquettes ja hi veiem l’ecologia, la poesia i el concepte de llibre com a objecte. Què voleu aconseguir amb Terrícola?
–No volem guanyar-nos-hi la vida –tampoc perdre-hi diners-, però el que volem de veritat és donar veu o fer visible o ajudar a difondre coses que creiem que són molt bones o interessants, i amb un format atractiu.
 
–Trobarà el seu lloc en el món editorial, Terrícola?
–És un mercat que coneixem perquè el consumim i hi som des dels 17 i 18 anys. El que volem fer és editar, tampoc ens hem plantejat créixer, sinó que volem editar 2 llibres a l’any i prou, i després potser 6 plaquettes a l’any. L’objectiu és ser un aparador per difondre bona cosa. I com que coneixem el món poètic, sabem que és reduït, però també molt fidel. No tenim la fórmula de res, però creiem que si oferim una cosa digna i amb il·lusió, pot funcionar.
 
–Un dels aspectes que heu ressaltat de l’editorial és el concepte de proximitat.
–Diem que és una editorial de proximitat i pràcticament de quilòmetre zero, perquè la Laia viu a Lleida, però la seu està a Granollers i l’impressor és de les Franqueses. A més, els dissenyadors –que són ecodissenyadors– l’Albert Grèbol i la Núria Vila són de Granollers. Nosaltres no és que ho venguem això de la proximitat, és que hi creiem; per a mi és una necessitat més que un estil de vida a tots els nivells, com el comerç, etc. Volíem incentivar el fet que comerciar amb poesia també pot ser així: un model sostenible econòmicament i ambiental.
 
–Essent el Vallès terra de poetes, veurem alguns autors d'aquí publicats a Terrícola?
–No; és a dir, només si ens agraden. La proximitat no l’apliquem al contingut, sinó al procés. No publicarem autors del Vallès només perquè són del Vallès, sinó que els publicarem si ens agraden i els considerem bons.
 
–Ens pots avançar alguna novetat de les properes publicacions?
–Estem pensant si publicarem un primer llibre o potser dos a la vegada. El primer, però, ja el tenim, que serà de Lluís Calvo –que és boníssim– i tenim emparaulats els tres següents. 
 
–I, a nivell personal, veurem aviat algun nou llibre teu?
–A Terrícola no, perquè és molt trist publicar-se a un mateix. Però, sí, espero que aquest any surti publicada alguna de les dues coses que tinc al calaix. Tinc un llibre de poemes acabat i una novel·la que s’està acabant, però encara no sé què passarà. 



lectures 3513 lectures comentaris Afegeix comentari



comentaris

No hi ha cap comentari



comentaris El comentari s'ha enviat correctament.
publicitat




Opinió


Llegir +











Llegir +


les mes
« Por tu apellido "Torrecilla"deduzco que eres catalana ...» La Catxaruda presenta la 1a mostra del ventre d’ossos
« La propietaria hace unas butifarras con sus propias ...» La Catxaruda presenta la 1a mostra del ventre d’ossos
« España te boicotea por tu boicot a la Guardia Civil ...» La Catxaruda presenta la 1a mostra del ventre d’ossos



publicitat




publicitat


publicitat





vallesfera


rss facebook twitter
Avís legal | Crèdits | Publicitat | Contactar | Enllaça'ns | Qui som | Mòbil | iPhone

Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat d'AraVallès


Una empresa del grup
Som

Diari digital associat a
acpg
Amb el suport de
logo

logo

logo
© AraVallès, 2017
some rights reserved