Super baner - 970x90

Dijous, 14 de desembre de 2017 14:16 h


editorial
publicitat


Un problema anomenat Decathlon?

Dimarts, 14.12.2010. 20:45 h
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 9 vots )
carregant carregant







Que en temps de crisi salvatge hi hagi empresaris que vulguin aixecar la persiana d’un negoci és del tot encomiable. La recuperació econòmica que tant anhelem només vindrà de la capacitat que tinguem de crear empreses, de generar ocupació i de reemprendre el consum intern del país.

Tot i així, la inauguració de l’establiment que la marca de roba i material esportiu, Decathlon, ha obert a Mollet del Vallès ha encès la caixa dels trons entre partidaris i detractors dels diferents models comercials que existeixen a casa nostra. Exemple d’això n’ha estat l’interessant debat que l’actual regidora de promoció econòmica de l’Ajuntament de Granollers, Andrea Canelo (PSC) i l’exregidor de la matèria, Jaume Profitós (ERC), van mantenir la setmana passada a través del Facebook .

Els defensors de la obertura del Decathlon de Mollet parlen de la creació de llocs de treball, de la potenciació del comerç per les botigues del voltant i de les facilitats de compra que ofereix. Els detractors diuen que qui sortirà perdent seran els petits comerços del centre de la vila i del foment d’un consum acrític, de poca qualitat i homogeneïtzant. Uns i altres obliden que, avui per avui, la integració de tots els tipus de negoci és bàsica per a fer créixer la nostra economia.

Més enllà de polèmiques interessants, però, cal tenir present que avui el mercat és divers i variat. La dualització entre petit comerç de proximitat o grans supermercats on podem trobar-hi de tot, ja ha passat a la història. Ara es tracta de ser competitius, de fer un bon producte i de fidelitzar el client. I això, tant ho han de fer els botiguers de tota la vida com els grans centres comercials. La reactivació de la nostra economia, doncs, passa per saber trobar bones estratègies de venda, així com per mantenir un mercat on tots els operadors hi trobin el seu lloc en relació d’igualtat.

El debat que s’ha generat no és trivial. Marca tendències i polaritza de manera forta la societat. La defensa d’un model comercial o un altre és un element central en la política local. Per això, a només cinc mesos d’unes eleccions municipals del tot imprevisibles, els partits comencen a carregar els neulers, a posar les cartes sobre la taula i a mostrar sense complexos allò que defensen. Benvinguts, doncs, els arguments, les idees i les propostes. I, benvinguda també, la política 2.0 que molts proclamen i pocs prediquen.




lectures 11267 lectures comentaris Afegeix comentari



comentaris

No hi ha cap comentari



comentaris El comentari s'ha enviat correctament.
publicitat


giny


Opinió




Llegir +




publicitat



les mes


publicitat




publicitat




vallesfera


rss facebook twitter
Avís legal | Crèdits | Publicitat | Contactar | Enllaça'ns | Qui som | Mòbil | iPhone

Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat d'AraVallès


Una empresa del grup
Som

Diari digital associat a
acpg
Amb el suport de
logo

logo

logo
© AraVallès, 2017
some rights reserved